Újévi jótanács

Image

Jaj, de szép! Nézzétek, most durran el az orvosi műszerek és a kórházfelújítás ára!

Január 2. napja van. Ezt nem azért fontos most kiemelni, mert valami iszonytató mennyiségű napja nem böffentettem ide semmit a blogra, hanem azért, mert még mindig vannak olyan barmok, akik petárdáznak. Tegnap még azt mondtam, oké, megmaradt a készlet, muszáj lerobbantani egy-két ujjat vagy lábfejet, de most?! Nem bírjátok még megunni?!
A világ legnagyobb marhaságainak olimpiáján szerintem nagy eséllyel indulhatna a tűzijáték és a petárda. Már az augusztus 20-i csinnadrattánál is rezeg nálam a léc, de ott tudnak hatni legalább a hazafias érzelmeimre, és végül könnyes szemmel nézem a tűzijátékot és tökre meg vagyok hatódva, hogy micsoda egy csúcs nemzet vagyunk mi meg stb., de ha mondjuk éppen kevésbé PMS-es hangulatomban találnak el, akkor egyrészt meg sem nézem, másrészt idegesít az egész. Milliárdok? ERRE? Akkor már valami maradandót alkossanak legalább, ami nem durrog el három perc alatt a sötétben, hogy aztán semmi se maradjon utána, csak üres hüvelyek és kosz (itt a magas labda egy poénra, de nem lövöm el).

A petárda meg aztán főleg egy ritka nagy állatság. Én személy szerint még sose láttam egyet se feldurranni, de valószínűleg ennyit tud – feldurran. Akkor fújjatok fel lufikat bazeg, és lépjetek rájuk, az legalább olcsóbb és nem viszi le a lábatokat se. Házi petárda occsóé. Teszkós.
Nem elég, hogy a kutya kiborul tőle, és a ház leghülyébb pontjain felállított ad hoc atombunkerekben bújik el, ahonnan a Jóisten se tudja kiszedni fél napig, én utána napokig retteghetek a környéken mászkálva, hogy mikor lépek rá egy petárdára, és robbantja le a lábamat. Mert akkor már tényleg inkább lépjen rá az, aki durrogtatja, ne már én.

Ja, és még egy tanács tőlem, ingyen, nektek.
Egyszerűen muszáj ezt kiadnom magamból, miután végigolvastam a facebook-ismerőseim újévi jókívánságait.
BASZKI!

BÚÉK!! NEM BUÉK!!!!!

Értem én, hogy a magyar nyelv bazi logikátlan, Batthyány meg faszom, de ez a BÚÉK-dolog valamiért a lakosság elképesztő nagy hányadát fekteti félvállra. Jó, persze, láttam én már az “új”-t “ujj”-nak leírva…
Na, de itt egy nyelvtani összefüggés, ami majd segít megtanulni: ha sokat petárdázol, leviszi az UJJad, és kaphatsz helyette ÚJat. FOGOD?

Leave a comment